سالم باش

ساخت وبلاگ

با توجه به سبک زندگی امروزی اکثر افراد جوامع، اضافه وزن و چاقی به یکی از اصلی ترین معضلات جامعه تبدیل شده است و شیوع آن در تمامی سنین رو به افزایش است. مرحله اول وکم تهاجمی تر برای کاهش وزن در افراد چاق انجام ورزش های مختلف در کنار داشتن یک رژیم لاغری اصولی است و در صورتی که با کمک این دو روش به وزن ایده آل خود نرسند، به عمل های لاغری روی می آورند.

مراقبت های لازم بعد از انجام عمل های لاغری

تصور اکثر افرادی تحت انواع عمل های لاغری قرار گرفته اند این است که فقط با انجام عمل جراحی لاغری و بدون هیچ مراقبتی وزن کم می کنند و دیگر به وزن سابق برنمی گردند، اما این باور کاملاً اشتباه است. زیرا بدون داشتن یک رژیم غذایی اصولی و تحرکات فیزیکی نتیجه عمل ماندگار نخواهد بود و وزن فرد قابلیت بازگشت دارد. بعد از انجام انواع عمل های لاغری، لازم است که تحت نظر پزشک یک رژیم غذایی ویژه داشته باشید.

انواع عمل های لاغری

عمل اسلیو معده

اسلیو معده یکی از کم خطر ترین و رایج ترین عمل های لاغری است که در طی آن 70 الی 80 درصد حجم معده از بدن فرد خارج می شود و به دلیل کاهش حجم معده، میزان غذای مصرفی فرد و در نتیجه کالری دریافتی نیز کاهش پیدا می کند و به مرور کاهش وزن چشمگیری برای فرد اتفاق میفتد. دوره نقاهت عمل اسلیو معده بسیار کوتاه است و 60 تا 70 درصد از وزن بیمار طی آن کاهش پیدا می کند.

عمل بای پس معده

عمل بای پس معده به 2 روش انجام می شود. در روش اول بخش بالای معده را بریده و مری را به بخش باقی مانده آن متصل می کنند.همچنین قسمت ابتدایی روده کوچک هم بریده می شود و به معده وصل می شود. روش دوم فقط برای افرادی که BMI یا شاخص توده بدنی آن ها بالاتر از 50 است به کار می رود و در آن بخش زیادی از دستگاه گوارش حذف می شود، به این صورت که 80 درصد معده و بخش بزرگی از روده کوچک بریده می شود.

عمل لیپوساکشن

در طی عمل جراحی لیپوساکشن چربی های موضعی بدن توسط یک لوله باریک تخلیه می شود. این جراحی شامل عوارضی مانند آسیب دیدن عصب ها، رگ های خونی و عضلات،عوارض قلبی و ریوی، شلی و کبودی پوست و عفونت می شود.

منبع: https://www.foodonly.ir/

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 99 تاريخ : چهارشنبه 27 مهر 1401 ساعت: 13:18

داشتن چربی های اضافه به صورت موضعی در برخی قسمت های بدن و مخصوصا بازوها از معضلاتی است که افراد زیادی حتی افراد با وزن ایده آل و متعادل هم امروزه با آن درگیر هستند. بهترین و کم تهاجمی ترین روش برای آب کردن این چربی ها، ورزش برای لاغری بازو است.

بهترین ورزش ها برای لاغری بازو

در ادامه به معرفی ساده ترین و در عین حال تاثیرگذار ترین تمرینات برای لاغری بازو پرداخته ایم:

شنای سوئدی

شنای سوئدی بهترین ورزش برای لاغری بازو و زیر بغل در خانه است که عضلات پشت بازو، زیر بغل، سرشانه و سینه را درگیر می کند.

  • بر روی شکم دراز بکشید.
  • دست ها را به اندازه عرض شانه باز کنید و آرنج را صاف کنید تا از روی زمین بلند شوید.
  • آرنج را خم کنید و بدن خود را به سمت زمین نزدیک کنید.
  • دوباره آرنج را صاف کرده و به وضعیت اولیه برگردید.
  • این حرکت را در 3 ست 15 تایی انجام دهید.

درست است که تمرین شنای سوئدی بیشترین تاثیر را در لاغری بازوها دارد اما یک ورزش مناسب برای لاغری پا در قسمت پشت پا نیز هست.

بلند کردن دمبل

یک از تاثیرگذار ترین ورزش ها برای لاغری بازو بلند کردن دمبل است. اگر دمبل ندارید، می توانید از دو بطری پر استفاده کنید.

  • بایستید و دمبل ها را بالای سرتان صاف نگه دارید.
  • حالا دمبل ها را تا جایی که می توانید به پشت و پایین بیاورید.
  • سپس دوباره دمبل ها را به بالای سر خود بیاورید.
  • این تمرین را در 3 ست 20 تایی انجام دهید.

بازوی سه سر

تمرین بازوی سه سر، تمرینی موثر برای تقویت پشت بازو است که به راحتی انجام می شود. این ورزش علاوه بر بازو جزو ورزش برای لاغری شکم نیز به حساب می آید.

  • روی زمین نشسته و زانوهای خود را خم کنید و کف پاهای خود را روی زمین بگذارید.
  • دست هایتان را پشت بدن خود گذاشته و بازوها را صاف کنید.
  • سپس روی دست های خود بلند شوید و باسن خود را بالا بیاورید.
  • دست های خود را خم کنید تا باسنتان به زمین نزدیک شود اما به زمین نرسد.
  • دوباره آرنج های خود را صاف کنید و باسن خود را از زمین دور کنید.
  • این حرکت را در ۳ ست ۱۲ تایی تکرار کنید.

 نشر خم دمبل

نشر خم دمبل یک نوع دیگر از ورزش برای لاغری بازو با دمبل است که عضلات بازو، شانه و کمر را تقویت می کند.

  • دمبل هایتان را در دستان خود در حالی که رو به زمین و آویزان هستند، بگیرید.
  • حالا از کمر کمی رو به جلو خم شوید تا جایی که بدن در موازات زمین قرار بگیرد.
  • سپس بازوها را باز کرده و به طرفین حرکت دهید و دو ثانیه مکث کنید.
  • دوباره به وضعیت اولیه برگردید.
  • این حرکت را در 3 ست 15 تایی انجام دهید.

منبع: https://www.foodonly.ir/

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 117 تاريخ : يکشنبه 24 مهر 1401 ساعت: 17:50

هر ماده غذایی که مصرف می کنیم مقدار معینی انرژی دارد که به آن کالری گفته می شود و برای عملکردهای مختلف بدن ضروری است. مصرف کالری روزانه تاثیر مستقیمی در وزن فرد دارد، به این صورت که اگر فرد کالری که در روز دریافت می کند بیش از حدی باشد که در طی روز می سوزاند، دچار افزایش وزن شده و برعکس اگر میزان کالری دریافتی آن روز کمتر از میزانی باشد که در یک روز می سوزاند، با کاهش وزن رو به رو می شود.

افراد زیادی برای لاغری از یک رژیم به نام رژیم کالری شماری استفاده می کنند که در آن به محاسبه کالری مصرفی روزانه توجه می شود. در ادامه این مقاله به معرفی محبوب ترین و بهترین غذاهای کم کالری می پرداختیم که برای لاغری بسیار مناسب هستند.

لیست غذاهای کم کالری

لیست غذاهای رژیمی و کم کالری برای کاهش وزن کم نیستند اما ما در این مقاله سعی کرده ایم غذاهایی را برایتان آماده کنیم که مراحل آماده سازی آنها و همچنین مواد غذایی لازم در آنها ساده و در دسترس باشند.

اوت میل کروه بادام زمینی و موز

اوت میل یکی از بهترین غذاهای کم کالری برای صبحانه است که محبوب ترین آن شامل جو دو سر، کره بادام زمینی، موز و دانه چیا است. دانه چیا سرشار از فسفر، روی، پتاسیم و مقداری ویتامین B3، B1، B2 است که حدودا 10 برابر وزن خود، آب جذب می کند و داخل معده به شکل ژله ای بزرگ می شود؛ به همین دلیل شما دیرتر گرسنه می شوید و غذای کمتری می خورید.

انواع املت

یکی از ساده ترین غذاهایی که در بین غذاهای کم کلری وجود دارد املت است که انواع مختلفی شامل املت اسفناج، املت سبزیجات و ... دارد.

انواع غذاهای بدون نان و برنج

یکی ار محبوب ترین غذاهای مصرفی برای لاغری غذاهای بدون نان و برنج است که سرشار از پروتئین هستند که شامل مواد غذایی مانند مرغ گریل شده در کنار سبزیجات آبپز یا بخارپز و همچنین ماهی سالمون که جزو ماهی های کم کالری و سرشار از فیبر است، هستند.

انواع سالاد

از معروف ترین غذاهای سیر کننده و در عین حال سبک می توان سالادها را نام برد که با پر کردن حجم زیادی از معده، باعث سیر شدن ما و در نتیجه عدم پرخوری ما می شوند. به عنوانی مثالی برای سالادهای کم کالری می توان سالاد سزار، سالاد سیب زمینی، سالاد یونانی و سالاد مرغ سبز را نام برد.

منبع: https://www.foodonly.ir/

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 116 تاريخ : سه شنبه 19 مهر 1401 ساعت: 12:47

کبد چرب هنگامی اتفاق میفتد که 5 الی 10 درصد وزن کل کبد، چربی در آن ذخیره شود. دلایل زیادی مانند ژنتیک، رژیم غذایی نامناسب، کم تحرکی، نوشیدن مشروبات الکلی و ... می توانند زمینه ساز بیماری کبد چرب باشند. یکی از روش های درمان کبد چرب، کاهش وزن و داشتن یک رژیم غذایی کبد چرب مناسب است.

انواع گریدهای کبد چرب

گرید 1: مصرف غذاهای ناسالم اصلی‌ ترین علت ابتلا به این نوع کبد چرب است. کنترل کبد چرب گرید 1 با داشتن یک برنامه غذایی منظو و تحرک کافی به نسبت ساده تر است.

گرید 2: این گرید از گرید 1 کمی پیشرفته‌ تر است. این گرید از کبد چرب با علائمی مانند زردی چشم ها و بی اشتهایی همراه است که نیاز است تا با مراجعه به پزشک هرچه زودتر آن را درمان کرد.

گرید 3: گرید 3 جدی ترین نوع کبد چرب است و به آن فیبروز کبدی گفته می شود. اگر مبتلا به گرید 2 باشید و در درمان به موقع آن سهل انگاری کنید، احتمالا دچار گرید 3 خواهید شد.

گرید 4: این نوع کبد چرب معروف به سیروز کبدی است. زمانی که فرد به این مرحله از چربی کبد برسد دیگر درمان دارویی کارساز نبوده و باید پیوند کبد صورت بگیرد.

مواد غذایی مجاز در رژیم کبد چرب

رژیم کبد چرب شامل موادغذایی می شود که میزان کربوهیدرات، قند و چربی کمی باشند. خوردن غذاهایی که منجر به کاهش التهاب بدن می شود می تواند برای این رژیم غذایی مفید باشد. برای هر فرد با توجه به نوع بیماری کبد چرب و شدت بیماری، رژیم خاصی از رژیم کم چربی تجویز می شود. تعدادی از این مواد غذایی شامل موارد زیر می شوند:

  • سیر
  • کلم بروکلی
  • قهوه
  • حبوبات
  • آووکادو
  • زنجبیل

غذاهای غیرمجاز در این رژیم غذایی

علاوه بر اینکه شما باید بعضی غذاهای کم کالری و سالم را به رژیم غذایی درمان کبد چرب خود اضافه کنید، باید از مصرف برخی مواد غذایی جلوگیری کنید. از جمله غذاهای ممنوعه در این رژیم عبارتند از:

  • شکر و قند
  • نوشیدنی های الکل دار
  • آرد سفید
  • غذاهای سرخ شده
  • نمک زیاد
  • دانه های تصفیه شده در ماکارونی، برنج سفید، نان سفید و …
  • گوشت قرمز

یک نمونه رژیم غذایی کبد چرب

  • صبحانه: یک کف دست نان سبوس دار مانند نان سنگک، نصف قوطی کبریت پنیر کم چرب و 2 عدد مغز گردو
  • ناهار: 3 تکه فیله مرغ به همراه فلفل دلمه و کمی روغن زیتون
  • شام: یک فنجان کلم بروکلی پخته شده به همراه سرکه بالزامیک

منبع: https://www.foodonly.ir/

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 93 تاريخ : دوشنبه 11 مهر 1401 ساعت: 20:00

احساس سیری ارتباط مستقیمی با کاهش وزن و لاغری در افراد دارد. به این صورت که شما هرچه زودتر احساس سیری کنید و مدت زمان این سیری طولانی تر باشد، طبعاً زودتر دست از غذا خوردن می کشید و میل شما به وعده بعدی دیرتر اتفاق می افتد و این یکی از بزرگترین عوامل موثر در یک رژیم لاغری و کاهش وزن اصولی است.

غذاهای متفاوت تاثیرات مختلفی بر میزان و مدت زمان سیری شما دارند. غذاهای سیرکننده آن دسته از غذاهایی هستند که در عین این کالری کمی دارند، اما مدت زمانی که شما را سیر نگه می دارند طولانی تر است. ما در این مقاله به معرفی لیست غذاهای سیرکننده کم کالری پرداخته ایم، با ما همراه باشید.

انواع غذاهای سیرکننده

از سالم ترین مواد غذایی که دارای فیبر و یا پروتئین بالا هستند و از چگالی انرژی کمی برخوردارند می توان موارد زیر را نام برد.

سیب زمینی آب پز

افراد زیادی تصور می کنند مصرف سیب زمینی را در دوران رژیم لاغری بخاطر دارا بودن کربوهیدرات زیاد، باید قطع کرد. لازم به ذکر است که سیب ‌زمینی حاوی نوعی نشاسته به نام نشاسته پایدار است که تقریبا نصف نشاسته معمولی کالری دارد. سیب زمینی‌ پخته شده و یا کبابی، سرشار از ویتامین‌ ها و مواد معدنی مختلف از جمله ویتامین C و پتاسیم می ‌باشد و مقدار متوسطی فیبر و پروتئین دارد.

ماهی

مصرف ماهی مخصوصا ماهی سالمون که در لیست غذاهای کم کالری قرار دارد، به دلیل دارا بودن پروتئین زیاد تاثیر زیادی در کاهش گرسنگی و اشتها دارد و به همین علت در لیست غذاهای سیرکننده قرار داده شده است.

آجیل

انواع آجیل یکی از بهترین گزینه ها برای یک میان وعده رژیمی سیرکننده هستند. این مواد شامل پروتئین، کربوهیدرات و میزان قابل قبولی چربی سالم است و همچنین منبع خوبی از فیبر است که باعث می شود با سرعت کمتری هضم شود و در نتیجه بیشتر احساس سیری کنید.

تخم‌ مرغ آب پز

بهترین روش لاغری داشتن یک رژیم لاغی درست در کنار انجام تمرینات ورزشی است. مصرف تخم مرغ آب پز در صبح به عنوان یک صبحانه سیرکننده و کم کالری عمل می کند و باعث می شود فرد در ادامه روز کالری کمتری دریافت کند. لازم به ذکر است که بخش زیادی از پروتئین موجود در تخم مرغ درون قسمت زرده آن است، پس حتما تخم مرغ را به صورت کامل مصرف کنید.

حبوبات

بسیاری از رژیم های لاغری، مصرف حبوبات را در انواع خوراک های مختلف مانند خوراک لوبیا پیشنهاد می کنند. زیرا دارای میزان کالری کمی بوده و در عین حال قدرت سیرکنندگی بالایی دارد.

منبع: https://www.foodonly.ir/

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 94 تاريخ : دوشنبه 4 مهر 1401 ساعت: 21:43